Oude beloftes in nieuwe kruiken

Op 17 mei 2019, over deze onderwerpen: In de pers, Verkiezingen 26 mei 2019
Kantonsweg fietsbrug

Brug over de Kantonsweg: Oude beloftes in nieuwe kruiken

Via de pers mochten we vernemen dat er een nieuwe fietsbrug komt over de Kantonsweg te Rotem, beter gekend als “de boog”.

Tot onze verbazing blijkt het stadsbestuur opdracht gegeven te hebben tot de aankoop van gronden voor het aanleggen van opritten naar de betreffende brug. Dat vinden we op zich niet zo’n slecht idee, in het achterhoofd houdend dat we op ons grondgebied reeds een fietsbrug over het kanaal hebben die enkel bereikbaar is voor atletisch gebouwde, gezonde jonge mensen wegens de steile en ondoordachte opritten. De brug over de Kantonsweg echter, die het stadsbestuur hier aankondigt alsof de schepenen ze eigenhandig gaan bouwen, is reeds in maart 2008 aangekondigd door gedeputeerde Sleypen en zou voor 90 procent gesubsidieerd worden met dank aan het Limburgse provinciebestuur, ere wie ere toekomt. Op 28 juni 2013 pakt Mijnheer Igor Philtjens opnieuw uit met het grote nieuws over dezelfde brug. Op 11 april 2019 wordt door de huidige meerderheid nog eens met gepaste trots de nieuwe brug aangekondigd, deze zou er reeds in 2020 komen. Zo destilleer je dus 3 keer een verkiezingsbelofte uit 1 project.

Elf jaar tijdspanne tussen het toekennen van subsidies en de effectieve uitvoering van een project lijkt ons wel erg lang,  te lang om er mee te pronken als voorbeeld van “goed bestuur”.

Hoe waardevol vond je dit artikel?